Our Classes

Bodypump

 

In deze 45 minuten durende workout daagt al je belangrijke spiergroepen uit met behulp van de beste krachtoefeningen, zoals squats, presses, lifts en curls.

Tips voor een veilige Bodypump les

Een goede houding is de basis voor alle oefeningen. Richt je vanaf het begin op het eigen maken van een goede techniek. Overdrijf niet met de gewichten – vergeet niet dat bodypump met veel herhalingen werkt om je spieren te vormen en te versterken. Start geleidelijk en verhoog na zes weken de zwaarte van je gewichten.
Let erop dat je je gewrichten bij elke oefening altijd licht gebogen houdt -dus niet op slot- en voer de bewegingen soepel uit.

  1. Bij de warming-up bij bodypump start je met lichte gewichten, om je lichaam in beweging te krijgen.
  2. Je instructeur leidt je daarna door het grootste deel van de training, waarbij elke belangrijke spiergroep aan bod zal komen, waaronder borst-, rug-, schouder- en buikspieren. We garanderen je dat je je spieren voelt branden voordat we bij de cooling-down zijn aan beland.
  3. De cooling-down bestaat uit rustige muziek en hierbij rek en strek je je spieren om het risico van spierpijn of blessures te minimaliseren.

Voordelen

Helpt je 600 calorieën per les te verbranden lichaamsvet te verliezen

  • Verbetert je kracht
  • Verbetert je algehele conditie
  • Vormt en toont je spieren
  • Verbetert je botdichtheid (helpt botontkalking te voorkomen)
  • Laat je sterk en vol zelfvertrouwen voelen

Hoe vaak moet ik een les volgen?

Je zult na je eerste bodypump les best een beetje spierpijn voelen, maar geef niet op. We beloven je dat het na een paar keer soepeler gaat! We adviseren je om twee tot drie bodypump lessen per week te doen.Vergeet niet dat je lichaam tussen de trainingen door tijd nodig heeft om te herstellen. Rust minstens een dag tussen je trainingen.

Wat heb ik nodig tijdens de les?

  • Comfortabele sportkleding
  • Sportschoenen. Wij raden cross-trainers aan in plaats van hardloopschoenen. Cross-trainers geven je voeten een betere ondersteuning bij de oefeningen die je in de les doet
  • Flesje water of bidon
  • Handdoek